Inpakken en wegwezen!

17 mei 2018 - Putte, Nederland

Het was druk de laatste weken. Je hoopt tenslotte toch zo'n drie maanden weg te zijn als je Rome wil halen. Je merkt dat het leven om ons heen verder gaat, terwijl wij alles een tijdje stil willen zetten. Berichten over thuisblijvers met wie het niet goed gaat, komen extra hard binnen. Hoe zal het zijn als we terugkomen, denk je. Kunnen ze wel zonder je, vraag je je af, enigszins overmoedig! Intussen overleg je over de tocht: hoe zullen we dit en dit, is dat en dat niet te zwaar? Want ja, alles moet op de rug, tot zelfs de tent aan toe. Voor veel dingen geldt: gewogen en te zwaar bevonden! Routeboekjes (alles digitaal natuurlijk!) doornemen. En een aandachtspuntenlijst voor wie op het huis past. Morgen, dan trekken we de stoute schoenen aan, dan vertrekken we naar Canterbury. Vandaag nog even genieten van de lentebloesem rondom ons mooie huis!

1. Marieke:
    18 mei 2018
    Leuk deze blog. Heel veel wandelplezier. Zet ‘m op! Geniet! Tot gauw!!
  2. Cobie:
    Arie en Johanna,

Heel veel wandelplezier Goede reis
    Wij blijven graag op de hoogte via deze blog
  3. Theo Tromp:
    18 mei 2018
    Een goede wandeling toegewenst. Vooral in Italië zullen jullie benen op proef gesteld worden door de hoogteverschillen. Maar dan hebben jullie al vele trainingskilometrs achter jullie. Ach met IJsland in gedachten gaat dat jullie ook wel goed af.
    Geniet van de tocht en van alle dagen dat je die samen kan maken. Sterkte op de moeilijke momenten die er zeker ook zullen komen.
    KEEP WALKING
  4. Ina Hageman-Somsen:
    18 mei 2018
    Arie en Johanna, we wensen jullie alle goeds toe, een hele fijne reis en kom heelhuids terug. groetjes Ina Hageman
  5. Bertie de Beuze:
    Ha Arie heel veel plezier met de wandelreis! Zet hem op! Bertie
  6. Tonie Annette en Simone Lassauw:
    hallo Arie en Johanna

Vandaag gaat een lang vervulde in praktijk. Heel veel plezier met elkaar onderweg over de vele paden. En veel cultuur opsnuiven en vooral de natuur is fenomenaal. Vergeet niet een dag uit trekken voor het Mullerthal in Luxemburg jullie stappen daar in de voetsporen van de Romeinse voorvaderen en let op in de grensbossen waar veel waterplassen kunnen staan. Het heeft hier zeer hard geregend en flink gewaaid. Met mij gaat het ietsje beter, mijn linkervoet vertoont weer leven. De aangemeten brace deed flink zeer. Even minder hard aan trekken. Zoals jullie weten laat ik me door ALS niet klein krijgen. 9 juli gaan Simone Annette en ik op vakantie een hotelreis langs Duitse kastelen, de zogenaamde sprookjesroute. mijn rolstoel gaat natuurlijk mee. Eerste plaats is Odenwald dan Neurenberg en Bonn. Het is een ANWB reis platina dus ik wordt in de watten gelegd. Hartelijke groeten,
  7. Lex en Marian:
    18 mei 2018
    Goede reis en veel wandelplezier en geniet van elkaar
  8. Betsy Gelderman:
    Hoi Johanna en Arie,
    Hele goede, fijne en mooie reis samen.
    Zou het zelf ook heel graag doen, maar wil mijn vriend niet zo lang alleen laten (en meelopen zit er voor hem niet in).
    Succes!! Ik zal jullie volgen!
  9. Arie Haasnoot:
    18 mei 2018
    Dankjewel allemaal voor jullie goede wensen, en we lopen nog niet eens!
    Fijn Tonie, dat het beter gaat en jullie met vakantie kunnen gaan. Wij vertrekken uit Canterbury en niet uit Maastricht, dus we komen niet door Luxemburg, het Mullertal hebben we al eens gelopen op de GR5.
    En Dank aan Theo, wijze grootmeeste4 van het wandelen! Terecht wijs je ons er op dat de tochtgedeelten in Engeland, Frankrijk en Zwitserland slechts een training vormen voor de zwaardere beproevingen die ons te wachten staan in Italie. Een treffende pelgrimsgedachte is dit ook: is niet elke fase in het leven, elke inspanning, in wezen een voorbereiding op het kunnen verrichten van grotere prestaties onde moeilijker omstandigheden, op weg naar onze uiteindelijke bestemming?
  10. Wim Jacobs:
    18 mei 2018
    Johanna en Arie vooral veel plezier en geen blessures gewenst
  11. Elly Munsters:
    23 mei 2018
    Mooi begin! Blijf jullie graag volgen.